Tips til kondisjonstrening

Hei! Tenkte jeg skulle fortelle dere om noen typer cardio, mest fordi jeg vet at kondisjonstrening kan vre grr kjedelig og da er det alltid gy med tips og motivasjon. Jeg hater cardio, jeg gjr det noen ganger i uken men jeg foretrekker heller styrke. For min del vil jeg gjre den kten s kort som mulig, men ogs med best utbytte. For meg som vil ke muskelmasse s er det ikke s lurt jogge, hvert fall ikke s ofte. S da m jeg enten g eller springe, og da blir det fort kjedelig g i 20 minutter eller noe. S frst skal jeg tipse om min favoritt! Jeg anbefaler ogs varme opp i minst 5 minutter fr intervall, og ha en nedtrapping p 5-10 minutter etter.



Gerilja intervall:
Denne har jeg skrevet om en del ganger tidligere, men siden det er en stund siden s kan jeg snakke om den igjen! Dette er en type intervall som blir mye snakket om, bde av vanlige folk som trener og folk med utdanning. Denne skal visst vre veldig bra og effektiv, og nr du kan kjre denne p kort tid(5min), eller lenger s passer denne meg perfekt. Dette er da en veldig kort intervall, men er veldig effektiv. Da er det snn at du springer 20 sekunder og hopper av i 10 sekunder. Dette skal man gjenta 8 runder, gjerne mer om man klarer. Jeg anbefaler ha minst 1 i stigning og rundt 14(+) p fart. Du skal lpe, ikke jogge! Et annet tips er laste ned en app, slik at det blir enklere holde styr over tiden. Jeg bruker en app som hvert fall er p Iphone og det er exercise timer, der kan du stille inn tid p nr du skal springe og ha pause og hvor mange runder du vil gjre. Denne kan ogs gjres p ro maskin og ute♥

Enklere variant:
Jeg begynte faktisk nettopp med denne. Denne kjrer jeg p dager hvor jeg egentlig ikke gidder, skal prve meg p raskere hastighet eller har vrt ellers mye i aktivitet tidligere p dagen. Den er nesten samme som gerilja, bare at du skal lpe 15 sekunder og ha pause i 10 sekunder. Jeg  vet ikke hvor effektiv denne er, men jeg blir hvert fall sliten, spesielt fordi jeg lpet mye raskere p denne enn p gerilja.

Mlle og elipse:
For meg blir det kjedelig g p en mlle i lang tid. S da kan det vre fint dele opp med forskjellige maskiner. Av og til s kan jeg f.eks g 15 minutter p mllen s tar jeg 10 minutter p elipse og avslutter rolig gange p mllen de siste 5 minuttene. Dette er en veldig fin mte gjre cardio p hvis dere misliker cardio like mye som meg! Haha.

Mer tips enn dette har jeg faktisk ikke. S hper dette kommer til nytte for noen, s er jeg veldig fornyd!  Kanskje noen av dere fr lyst til komme dere p trening og prve et av disse tipsene!

3 kommentarer

Postet av: Snippen
Dato: 02.06.2016 kl. 20:24 Blogg: http://www.snippen.blogg.no


Takk for gode tips :D Hper du har en flott kveld! Feel free til ta en titt innom bloggen min og flge den :)
Postet av: Vilde
Dato: 07.06.2016 kl. 00:00 Blogg: http://f4shi0n.blogg.no


Tusen hjertelig takk for supre tips :D
Postet av:
Dato: 18.08.2016 kl. 00:23 Blogg:


Heisann! Lurte p hvor mange runder du tar p den enklere varianten? Ellers har jeg en annen intervall som ogs er kort og effektiv, jeg liker bytte p denne og gerilja - sprs p hva jeg fler for, slik at det ikke blir kjedelig. Her skal man spurte (p samme mte som gerilja) i 30sek ogs hoppe av i 15sek, s gjentar man dette 5 ganger! Kan vre greit prve ut en gang man vil teste ut noe nytt :D
Postet av: STINE HAUGAN
Dato: 18.08.2016 kl. 19:03 Blogg: http://stinehaugaan.blogg.no/


Anonym: 8-10 runder :)

LEGG GJERNE IGJEN EN KOMMENTAR: